De cultuur van werken bij Medpets doorvertalen naar een vacature website

De cultuur van werken bij Medpets doorvertalen naar een vacature website

Medpets

UX/UI design , Front-end Development, Back-end Development

Digital Design , Development

De afgelopen jaren is Medpets flink gegroeid. Met een assortiment dat meer dan 15.000 producten omvat en maandelijks ongeveer 120.000 orders die de deur uit gaan, is Medpets geen kleine speler meer te noemen. Het is een snelgroeiend e-commerce bedrijf actief in 6 landen, met veel werknemers op kantoor en in het magazijn. Onlangs hebben zij een tweede magazijn geopend en blijven alsmaar doorgroeien. Door de groei van het bedrijf zijn er veel nieuwe collega’s nodig. De huidige vacature website geeft de sfeer binnen het bedrijf niet goed weer en aan ons de taak om hier iets aan te veranderen.

Meer over de cultuur bij Medpets

Dit zorgde ervoor dat het Medpets team graag een werken werken bij website wilde creëren. Voorheen werden de vacatures weergegeven op de medpets.nl website, maar hier is geen ruimte voor storytelling.  Als werkzoekende wil je graag inzicht krijgen in hoe het is om bij Medpets te werken. Wij geloven dat de medewerkers dit het beste kunnen vertellen en daarom geven we hen een podium. Zij delen hun ervaring en geven inzicht in de werkzaamheden in de vorm van artikelen en video’s. 

KPI’s van de Werken Bij website

Tijdens de kick-off werd duidelijk wat de focus punten moesten zijn voor dit project.  

  • De sfeer van offline laten terug laten komen op de online website, door gebruik van foto en video.
  • Duidelijk de cultuur van Medpets naar voren laten komen
  • Makkelijk in gebruik voor zowel werkzoekenden (snel kunnen solliciteren) als medewerkers van Medpets (contentbeheer)
  • Aantrekkelijk eruit zien met visuele elementen
  • Goede onboarding, zodat de eerste ervaring met Medpets al meteen positief is

Platform waar we allemaal trots op zijn

Onze kernwaarden voorop!

De bedrijfscultuur van Medpets is gebaseerd op 4 kernwaarden: Vertrouwen, Instinct, avontuur en energie. Op deze waarden is de bestaande huisstijl met natuurlijke kleuren zoals blauw en groen gebaseerd. Hier en daar hebben we wat creatieve ruimte genomen om de huisstijl een boost te geven: ronde hoekjes, quote shapes en kleurvlakken.

Flexibel storytelling

De opzet van de pagina’s zijn flexibel en kan Medpets zelf beheren. Er is gebruik gemaakt van verschillende content blokken die hergebruikt worden op de website, wat zorgt voor herkenning in de website. De header en de footer zijn de basis en alle secties daartussen zijn inwisselbaar. Zo kan een pagina door Medpets naar eigen inzicht opgebouwd worden uit verschillende elementen. De ervaring voor de doelgroep om te solliciteren moet net zo makkelijk zijn als het invoeren van de content op de website door Medpets zelf.

"Wij zijn super blij met onze prachtige werken bij Medpets website. Het laat goed zien hoe tof het is om bij Medpets te werken en de verhalen van medewerkers bewijzen dit nog meer! De samenwerking met YPA is goed verlopen en we hebben gedurende alle stappen van dit project een prettige begeleiding gehad."
Paul Elsten

Marketing Manager

Sprint 0

Een goede voorbereiding is het halve werk! Wij starten onze projecten dan ook altijd met een Sprint 0 waarin we de fundering leggen voor het project. Samen met het team van Medpets hebben we een te gekke kick-off gehad waarbij wij de user stories in kaart hebben gebracht, achter de doelen van Medpets zijn gekomen en een swingende start hebben gehad (er is zelfs de macarena gedanst).

In de voorbereiding  is veel communicatie geweest tussen medpets en YPA. Er zijn persona’s opgesteld die tijdens het gehele process zijn meegenomen.   Deze persona’s zijn een afspiegeling van de doelgroep en brengt de behoeftes, zwaktes, wensen en eisen in kaart. Op deze manier kunnen we de website het beste laten aansluiten bij de doelgroep.

Mobile first

Wij designen altijd mobile first en daarna ontwerpen we ook het ontwerp voor desktop. We zijn met z’n allen verweven met onze telefoon (jij toch ook?) en vacatures worden dus ook gezocht via de telefoon. We maakten een klikbaar prototype waardoor Medpets meteen kon zien hoe de website zou functioneren.  

Development sprint

Het design is pixel perfect overgenomen door het development team. Tijdens dit project is er ingezet op headless, wat betekend dat alles zelf is gebouwd en er geen thema’s van pas zijn gekomen. Er is gebruikt gemaakt van een WordPress CMS die compleet aansluit in het bestaande Medpets Ecosysteem. Met een statische front-end is er een snelle en goed presterende website opgeleverd.

Er is gekozen voor WordPress, omdat dit al draait in het bestaande systeem van Medpets. De frontend draait op Netlify wat er voor zorgt dat elke wijziging, die gemaakt wordt door de content medewerkers van Medpets, feilloos kunnen worden uitgerold zonder downtime.

Nieuwsgierig geworden naar deze de beestachtige goede website of zoek je een baan? Neem snel een kijkje op https://werkenbij.medpets.nl/