Herstructureren SEA strategie voor Rosefield

Herstructureren SEA strategie voor Rosefield

Rosefield

SEA

Digital Marketing

In maart 2020 zijn we gevraagd om de paid search accounts van Rosefield over te nemen. De opdracht begon met het onder de loep nemen van de huidige setup en naar aanleiding van de bevindingen alle paid search accounts over te nemen en te herstructureren ter verbetering van de performance. Uit de review bleek dat er in de structuur en instellingen van de campagnes nog veel winst viel te behalen. Enerzijds om meer potentiële klanten te bereiken en anderzijds om het onderhoud van de accounts te vergemakkelijken. Vanuit die bevindingen zijn we aan de slag gegaan.

De oplossing

Voor het bereiken van deze doelstelling hebben we de volgende oplossingen toegepast:

Herstructurering accounts

Een van de problemen waar we tegenaan liepen was dat niet mogelijk was om effectief op productcategorieën en type zoekwoord te optimaliseren. Dit maakte het moeilijk om de campagnes op de juiste manier te optimaliseren. Daarom zijn we vanuit daar begonnen met het opnieuw opzetten van de campagnes met in het achterhoofd dat het makkelijk moest zijn om per productcategorie de performance in te zien, te optimaliseren en de optie om automatiseringen toe te passen in de campagnes.

Nieuwe advertentieteksten

De bestaande advertentieteksten werden al voor een lange periode ingezet en pasten niet meer bij de branding van Rosefield. Daarom zijn we in deze periode samen met Rosefield aan de slag gegaan met het aanpassen van de advertentieteksten in 6 verschillende talen. Bij het opnieuw opzetten van de advertentieteksten is direct rekening gehouden met de best practices voor het gebruiken van responsive search ads en het aantal expanded text ads. 

Automatisering

Om veel tijd te besparen en efficiënter te werken is automatisering bij het opnieuw opbouwen van de campagnes vanaf de basis in acht genomen. We zijn onder andere met het volgende aan de slag geweest:

👉Aanpassen teksten voor promoties vanuit een spreadsheet

👉Toepassen van smart bidding oplossingen

👉Automatisch intern uitsluiten van zoekwoorden

👉Instellen van alerting

👉Automatische import naar Bing Ads

Our collaboration with YPA allowed us to achieve a substantial improvement on our activities. From day one, we received expertise combined with attentive service to every detail that resulted us working as a team.
Myuren Mehmed

Head of Digital

Resultaat

Ondanks dat het een gek jaar is voor het doen van vergelijkingen in 2020 hebben we met Rosefield tijdens de summer sale de volgende resultaten behaald ten opzichte van de summer sale in 2019: 

👉Toename in conversieratio uit paid search: +17,4%

👉Toename van omzet uit paid search: +134,8%

👉Tijdbesparing omzetten teksten: 4-5 uur per keer

👉Tijdbesparing account management: 10 uur per week

Misschien nog wel belangrijker dan het halen van de doelstellingen is dat er een betere basis is neergezet voor de toekomst waarmee er makkelijker op veranderende omstandigheden ingespeeld kan worden.