Pak jij je socials goed aan?

We leven in een digitale wereld en social media is niet meer weg te denken. Zonde om daar niet actief op in te spelen. De kans is groot dat jouw doelgroep dagelijks op jouw website kijkt is minimaal. Daarentegen is jouw doelgroep hoogstwaarschijnlijk dagelijks actief op social media. Wij leggen je graag uit waarom het zo belangrijk is om je social media goed aan te pakken.

social media management

Naamsbekendheid vergroten

Social media biedt mooie platformen om aan je naamsbekendheid te werken en je merk op te bouwen. Belangrijk hierbij is dat je je doelgroep bereikt met de juiste content. Content dat past bij jouw branche. Voer hierbij de stijl van jouw merk door op je socials voor een eenduidige en herkenbare uitstraling.

Versterk je online imago met socials door je te onderscheiden van de rest. Wees creatief, deel tips uit en straal autoriteit uit.

Interactie met je doelgroep

Social media is een goede manier om je klantenservice te verbeteren. Consumenten zoeken steeds vaker via social media contact met bedrijven. Zorg er wel voor dat je zo snel mogelijk reageert. De gemiddelde tijd waarin je doorgaans reageert komt op Facebook namelijk bij je profiel te staan. Daarbij komt ook dat contact via social media als persoonlijk wordt ervaren.

Maar ook in je content kun je interactie genereren door bijvoorbeeld een vraag te stellen. Zo kun je op een laagdrempelige manier met je (potentiële) klanten in contact komen en hun mening over bepaalde onderwerpen achterhalen bijvoorbeeld door middel van een poll.

Inhaken op actualiteit

Door in te haken op bijzonder- en feestdagen kun je veel interactie creëren, mits je dit juist aanpakt. Het gebruik van humor doet het hierbij bijzonder goed.

Draagt bij aan SEO rankings

Door vanuit social media accounts door te linken naar jouw website draagt dit bij aan je positie bij Google. Dit kun je doen vanuit je accounts maar ook in de berichten die je plaatst kun je doorlinken naar de gewenste pagina op jouw website. Hoe vaker er naar jouw website wordt doorgelinkt hoe waardevoller jouw website door Google wordt gezien. Voor Instagram zijn er verschillende tools om een link in bio aan te maken, zo hoef je niet steeds weer de URL op je profiel aan te passen.

Adverteren

Wil je direct resultaat boeken? De mogelijkheden om te adverteren via social media zijn grenzeloos. Op elk social media kanaal kun je adverteren, de één is duurder dan de ander en het ligt natuurlijk aan jouw bedrijf welk kanaal het beste is om in te zetten.

Resultaten van social media zijn goed in kaart te brengen. Of je nou adverteert of niet, resultaten kun je altijd meten. Ook hier zijn verschillende tools voor. Wij werken bijvoorbeeld met Later. Hiermee kun je goed in de gaten houden welke content voor jouw bedrijf en wat niet. Ook kun je bijvoorbeeld in een bericht linken naar jouw website en je websiteverkeer vanuit social bijhouden in Google Analytics.

Wil jij ook jouw socials aanpakken?

Dat jij een overvolle agenda hebt en bezig wilt zijn met datgeen waar je goed in bent snappen wij heel goed. Maar social media schiet er daardoor nog wel eens bij in. De tijd van gewoon maar wat plaatsen om maar actief te zijn is voorbij. Social media zijn volwassen, het is tijd om het professioneel aan te pakken! Wij denken graag met je mee en kunnen je bijstaan bij het maken van een plan en de uitvoering. Bekijk onze Socials pagina.

Marc

Wil je meer weten?

Marc helpt je graag verder. Marc is met zijn ervaring in de bureauwereld en de verkoop van zijn eigen bureau A Friend of Mine een doorgewinterde ondernemer. Hij loopt 5 stappen voorop en ziet altijd mogelijkheden.

085 060 9386 marc@yourpersonalagency.nl