Reels: de nieuwe feature van Instagram

Instagram heeft een nieuwe feature gelanceerd, namelijk: Instagram Reels. Hiermee gaat Instagram de strijd aan met TikTok, waar Reels ook op geïnspireerd is, net als dat Instagram stories is afgekeken van snapchat (en met succes!). Beter goed gejat dan slecht bedacht zeggen we dan maar. Wat Reels inhoudt, hoe je het gebruikt en hoe je het zakelijk in kunt zetten leggen we in deze blog uit.

3 min leestijd

Instagram Reels

Hoe werkt Instagram Reels?

Reels zit ingebouwd in de Instagram-app (wel even de nieuwste update downloaden). Met Instagram Reels kun je korte video’s van maximaal 15 seconden opnemen, bewerken en er muziek achter zetten. Hierbij kun je gebruik maken van de Instagram filters die we kennen van Stories en een enorme database aan muziek. Je kunt knippen in de lengte van je video en deze versnellen of vertragen. Ook kun je bestaande filmpjes samenvoegen.

Je vindt Reels door je Instagram-camera te openen, vervolgens zie je onderin drie opties: live, verhaal en Reels.

Instagram Reels

Als je clip af is kun je deze delen via Stories of in je feed. Als je een Reels hebt geplaatst komt er op je profiel een nieuw tabblad tussen je feed, getagde foto’s en IGTV. Je volgers zien vervolgens je video op hun tijdlijn verschijnen. Daarnaast verschijnt je Reels ook op de Explore pagina, hierdoor kunnen je video’s snel viral gaan.

Instagram Reels

Reels van anderen kun je bekijken door te zoeken op hashtags en via een nieuwe optie in de Explore functie. Ga naar Explore, klik op Reels en scrollen maar! Let op: voor je het weet zit je uren te scrollen.

Om je een idee te geven:

Reels zakelijk inzetten

Reels biedt net als TikTok nieuwe marketingkansen voor een jonge doelgroep. Maar hoe pak je dit aan? Het belangrijkste is om dichtbij je bedrijf te blijven. Wees creatief, relevant, deel je kennis en ga voor interactie met je doelgroep. Oh en verwerk gerust wat humor in je Reels.

We zullen wat content-suggesties geven:

  • How-to: geef tips vanuit jouw expertise, bijvoorbeeld: hoe kom je tot een goed webdesign.
  • Behind the scenes: laat de sfeer op de werkvloer zien, bijvoorbeeld de vrijmibo. De mensen maken je bedrijf.
  • A day at the office: een korte samenvatting hoe een werkdag er voor jou uitziet.
  • Office tour
  • How it works: Laat zien hoe jouw product of dienst werkt
  • Tutorial: kookfilmpje, make-up tutorial, interieuradvies etc.
  • Deel jouw tips en inspiratie bronnen binnen jouw vakgebied
  • Vacatures: Op een creatieve manier een vacature delen

 

Vergroot je bereik met hashtags

Door het algoritme van Instagram zie je video’s op basis van jouw voorkeuren. Dit houdt in dat ook mensen die jou niet volgen je video voorbij zien komen. Met Reels is het dus makkelijker dan met een gewone post om views en likes te krijgen. Je bereik kun je ook vergroten door gebruik te maken van relevante en populaire #hashtags. Ook is het mogelijk om te adverteren met jouw Reels via de Facebook Business Manager.

Onze eerste Reels staat online! Heb je ‘m al gezien? We laten zien hoe het er bij ons op kantoor aan toe gaat op een werkdag.

Kiki

Wil je meer weten?

Kiki helpt je graag verder. Social kanalen kennen voor Kiki geen geheimen. Ze bedenkt, maakt en plaatst content op social kanalen en zorgt dat de content op onze eigen website up-to-date is.

085 060 9386 kiki@yourpersonalagency.nl